Goedemorgen allemaal.

27 april 2009 - El Jadida, El-Jadida, Marokko

We hebben heerlijk geslapen in dit hotel in El Jadida en hebben besloten hiervandaan nog wat dingen te gaan bekijken. Morgen rijden we terug naar Marrakesch en zit ons rondje er inderdaad alweer op. We konden gister de gebedruimte van de moskee wel inkijken maar vonden 12 euro per persoon te veel, kunnen we een nacht van slapen ;-) en misschien waren we gister allebei de dag wel wat zat ;-) ach tis weer een reden om een keer terug te gaan naar Marokko, maar dan weer met een flits bezoek aan Casablanca hoor ;-). Gisteravond hebben we geen eten meer gevonden (we hadden niet zo trek in harira (soep) uit een pan van de straat of escargots (slakken :-S) maar we hadden nog wat brood en water en cola en chips op de kamer dus onze trek werd wel gestild. Helaas was het draadloos internet afgesloten (het kantoor was zeker dicht ;-) )

We hebben het berichtje van Jesse wel gelezen hoor! Het staat bij de foto's als reactie, ik dacht al dat ie het zelf had getikt, knap hoor :-) Jullie hebben al lekker vakantie nu en over een paar daagjes zijn wij ook lekker weer thuis. We gaan hier nog even een paar dingen bekijken en dan vliegen we woensdagochtend weer naar Brussel :-)

Dikke knuffelkusss aan iedereen

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Van Dattum:
    27 april 2009
    Dus jullie hebben gister de isha gemist? Ach, vandaag zijn er weer 5 salats, dus als je de azan hoort heb je nog tot aan de ikama om op tijd binnen te zijn voor de fajr.
    En anders kunnen jullie altijd nog even een poging wagen tijdens de asr, de dhuhr of - voor avondmensen - de maghrib ;-)
  2. Van Dattum:
    27 april 2009
    El Jadida betekent trouwens "De Nieuwe". In 1506 werd de nederzetting gesticht door Portugezen, die het de naam Mazagan gaven, maar toen de Alawietse (Alawietische?) sultan Sidi Mohammed ben-Abdallah het in 1769 veroverde, gaf hij de inmiddels verwoeste stad een nieuwe naam.