Eindelijk weer op reis :-)

2 april 2009 - Rockanje, Nederland

Ja hoor, de tickets zijn geboekt er is besloten ... Marko en ik gaan samen op reis naar ... Marokko en wel op de "Frans" manier ;-)

Ik zal eerst eens uitleggen wat we daarmee bedoelen; Nu alweer 1 1/2 jaar geleden ben ik op reis gegaan met mijn goede vriend Frans. Frans gaat al jaren op reis en heeft al vele bestemmingen ontdekt.  (voor de nieuwschierigen onder jullie kijk gerust op de site van Frans ... daar staat ook ons Tunesie reisje ... www.roelofsonline.com ) Hij maakt thuis een reisplannetje en gaat op stap met rugzak en lonely planet. De reis wordt geboekt en evt. het eerste hotel. Daarna wordt er via het reisplannetje gegaan en waar Frans belandt daar wordt een slaapplaats gezocht.

Zo deden wij dat ook in Tunesie. Met een iets minder snel reistempo dan dat Frans (alleen of met zjn gezin) zelf meestal doet zijn we in 12 dagen door Tunesie getrokken. Dit was voor mij een van de mooiste reiservaringen tot nu toe en dat wil ik Marko zeker niet onthouden ;-) Dussssssss wij gaan op de "Frans" manier naar Marokko.

Afgelopen vrijdag avond begon de vakantie al meer vorm te krijgen ... Frans kwam bij ons op visite "met" lonely planet ( Frans, bedankt alvast voor het lenen ...) van Marokko :-) We hebben een reisplannetje gemaakt welke jullie al op de kaart kunnen zien! Ik ga nu aan de slag met een wat uitgebreider plannetje maar dat zullen jullie moeten volgen wanneer wij in Marokko zitten. Ik hoop daar zeker een aantal keer achter een pc te kunnen kruipen om jullie op de hoogte te houden van onze reis.

Jesse en Nora boffen maar want die blijven lekker thuis, nou :-S ... denk je, lekker?? Ja lekker ze willen niet eens mee ;-) opa en oma komen logeren en ze moeten tenslotte die week ook nog naar school ... niet erg hoor dat we eindelijk ook eens een lange reis saampjes kunnen gaan maken ;-)

Nou ik ga gauw verder aan de slag,

tot het volgende blogje ;-)

1. Frans:
    2 april 2009
    Sjips...das cool...een manier van reizen naar mij vernoemd :) Spannend hoor, ben benieuwd naar jullie ervaringen!
  2. Manon:
    2 april 2009
    Ja mooi he Frans ... ik ga het voordragen aan de schrijvers van de van Dale ;-)
  3. Van Dattum:
    2 april 2009
    Grappig... Ik heb vorig weekend nog op de Franse manier doorgebracht en dat beviel inderdaad prima :-)
  4. Manon:
    6 april 2009
    Ja jij gaat stiekum zomaar naar Parijs :-S :p ...